Dni fantastyki

Za nami tydzień fantastycznych wrażeń.

W zmienionej rzeczywistości, ale z taką samą, jak zawsze, pozytywną energią przygotowaliśmy wiele atrakcji, których tematyka  krążyła, niczym orbita, wokół szeroko widzianej fantastyki.

Projekt „Fantastyka! Włącz wyobraźnię”  nakierowany był na realizację jednego z priorytetów naszej szkoły, jakim jest rozwianie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród młodzieży. Zaplanowane działania skupiały się wokół promocji wartościowej literatury fantastycznej, która – jak wskazują badania – jest gatunkiem bardzo chętniej czytanym przez młodzież. Ale tak jak nie ogranicza nas wyobraźnia, tak my również nie ograniczyliśmy się tylko do książek. W czasie Dni Fantastyki zaproponowaliśmy Wam gry, zabawy, dyskusje, warsztaty i wykłady.

Co znalazło się w programie Dni Fantastyki 2020

 

Dni fantastyki

Za nami tydzień fantastycznych wrażeń.

W zmienionej rzeczywistości, ale z taką samą, jak zawsze, pozytywną energią przygotowaliśmy wiele atrakcji, których tematyka  krążyła, niczym orbita, wokół szeroko widzianej fantastyki.

Projekt „Fantastyka! Włącz wyobraźnię”  nakierowany był na realizację jednego z priorytetów naszej szkoły, jakim jest rozwianie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród młodzieży. Zaplanowane działania skupiały się wokół promocji wartościowej literatury fantastycznej, która – jak wskazują badania – jest gatunkiem bardzo chętniej czytanym przez młodzież. Ale tak jak nie ogranicza nas wyobraźnia, tak my również nie ograniczyliśmy się tylko do książek. W czasie Dni Fantastyki zaproponowaliśmy Wam gry, zabawy, dyskusje, warsztaty i wykłady.

Co znalazło się w programie Dni Fantastyki 2020

 

Strona 2

 

Zaczęliśmy od promocji, czyli od stworzenia plakatu reklamującego. Tego zadania podjęła się, już po raz kolejny, Aleksandra Budnik z klasy 2D4. I zrobiła to na najwyższym poziomie. Gratulujemy i dziękujemy.

 

- Wykład pani Marty Kładź-Kocot, doktora nauk humanistycznych, literaturoznawczyni, pisarki, pt.

„Fantastyka o kobietach, kobiety w fantastyce" (udział: klasa 2D4 i3C)

 

- Prezentacje: „Fantastyczni pisarze”, „Magia w bibliotece”, „Nieziemskie nowości”

 

- Warsztaty komiksu, które poprowadził młody rysownik -   Kamil Dukiewicz (udział: zainteresowani uczniowie)

 

- Debata oksfordzka ”Filmy fantastyczne są bardziej skupione na komercji niż na przekazywaniu wartości” – do pojedynku na argumenty stanęli uczniowie z klasy 2A oraz Klubu Debat Oksfordzkich

Propozycja: Paulina Galant, Kamil Wasielewski, Olga Śmigielska, Aleksandra Rozmarynowska

Opozycja: Magdalena Smoczyńska, Emilia Cieszyńska, Krystian Twarowski, Martyna Zastempowska

Gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy za intelektualną ucztę.

 

- Konkurs   „Świat to magia”, który składał się z 2 kategorii: literackiej i graficznej.

Wyróżnienia otrzymały: Gabriela Myszkowiak z  II LO w Bydgoszczy za opowiadanie pt. „Kult”  oraz Nadia Stejbach z  klasa 2B za ilustrację do książki "Ogień Przebudzenia"

Gratulujemy. Życzymy wielu kolejnych udanych projektów!

 

- Lekcje informatyki  - uczniowie próbują swoich sił w grze Code Combat (w fantastycznej wersji), gdzie odkrywają  tajniki pisania kodu w języku programowania.

 

- Mistrzostwa IV LO w League of Legends, nad którymi pieczę sprawują uczniowie z klasy 2C: Witold Brunka, Kacper Staszczyszyn, Szymon Frelichowski, Szymon Brzeziński oraz  Aleksandra Budnik z klasy 2D4.

Dziękujemy za emocjonujące pojedynki.

Czekamy na mistrzów LoL!

 

- Escape room, w którym trzeba się zmierzyć z  przebiegłym bibliotekarzem:), został przygotowany w ramach projektu  „GraMY w bibliotece”

Przebiegły bibliotekarz zostawił  dla  uczestników ukryte rekwizyty, schowki, tajemnicze przedmioty, klucze, i  szyfry. 

Życzymy wielu wrażeń i fantastycznej zabawy!

 

- Konkurs cospaly - na kostium inspirowany wybranym bohaterem literackim lub filmowym.

Każdy miał szansę, choć na kilka chwil, stać się postacią z literatury,  filmu, filmów, komiksów czy gier. Najlepiej zaprezentowali swoich bohaterów:

Olga Śmigielska z klasy 2A, Martyna Stefańska z klasy 2C, Jagoda Malec z klasy 3D i Mikołaj Łoziński z klasy 2D4

 

Najlepszy cosplay (najdokładniejsze odwzorowanje) - Martyna Stefańska jako  Naofumi Iwatani z anime "Tate no Yuusha no Nariagari".

 

Natomiast zwycięzcą w najbardziej kreatywnym zaprezentowaniu postaci został Maciej Łoziński jako Michał Wołodyjowski z powieści Henryka Sienkiewicza.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom niezwykle barwnych i kreatywnych pomysłów!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 

 

Szczegółowy opis  Dni Fantastyki znajduje się na stronie szkoły, w zakładce Biblioteka szkolna/ Salon Kulturalny „Czwórka”.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 

 

Dziękujemy Radzie Rodziców za sfinansowanie nagród i podziękowań.

 

Dziękujemy wszystkim uczestnikom, których wyobraźnia nie zna granic, a ich kreatywność nadała kolorytu naszej imprezie w wirtualnej odsłonie.