Wiadomości - szkoła na odległość

Utworzono: czwartek, 02, kwiecień 2020 IV LO

#Czwórka Inspiruje

 

Marta, kl. 1b, opisuje pracę w fundacji "Mam Marzenie"

Od kilku miesięcy życie jakby trochę zamarło, zwolniło. Mimo tego pewne rzeczy się nie zmieniają i utrzymują to samo tempo. W fundacji Mam Marzenie nadal robimy wszystko, aby spełniać marzenia! Poznajemy naszych Marzycieli przez video rozmowy i chociaż tak spędzamy z nimi trochę czasu. Naszym głównym celem jest spełnić marzenia dzieciaków i podarować im trochę uśmiechu, zwłaszcza w tym trudniejszym czasie.

Idea spełniania marzeń zaczęła się w USA, kiedy siedmioletni Chris chciał zostać policjantem. Funkcjonariusze z Arizony zrobili wszystko, aby chłopiec mógł złożyć uroczystą przysięgę. Na jej mocy stał się Honorowym Policjantem Wydziału Drogowego w oficjalnej czapeczce z policyjnym logo oraz własnym identyfikatorem. Kilka dni później otrzymał także swój mundur i zaliczył test jazdy na mini-motocyklu. Policjanci byli tak wzruszeni i oczarowani małym chłopcem, że postanowili założyć Fundację Make A Wish. W Polsce powstała ona w 2003 roku w Krakowie. Misją Fundacji jest spełnianie marzeń dzieci cierpiących na choroby zagrażające ich życiu. Chcemy dostarczyć im niezapomnianych wrażeń i wnieść trochę radości. Wolontariusze działają w całym kraju, jest też oddział w Bydgoszczy.
Samo poznanie Marzyciela to ogromna ekscytacja, wiążąca się z wielkim oczekiwaniem, aby usłyszeć o czym on marzy. Tyle ile dzieci, tyle niesamowitych pomysłów! Każde z nich jest naprawdę wyjątkowe. Jednak nic nie równa się z chwilą kiedy Marzenie staje się rzeczywistością. Radość jaka promienieje z oczu naszych bohaterów to coś, czego się nie zapomina i daje ogromną motywację do dalszego działania. Zapraszam na Facebooka, na naszą stronę oddziału Bydgoszcz, aby samemu przekonać się, że nie ma rzeczy niemożliwych!

Link -> https://www.facebook.com/groups/381687835887369

 

Nina Gackowska, kl. 1b, poleca ćwiczenie jogi oraz kanały na YouTube - “Yoga with Kassandra” oraz “Alivia D'andrea”

Zakładając, że pewnie większość uczniów podzieli się obejrzanymi filmami, serialami czy książkami, chciałabym trochę odbić od tego utartego szlaku i polecić coś innego - bo sport, a konkretniej jogę.
Jak wszyscy wiedzą, w czasach kwarantanny powinniśmy ruszać się chociaż odrobinę więcej niż z łóżka do lodówki (no, ewentualnie czasem też do łazienki). Ja od niedawna, z uwagi na to, że miałam więcej czasu i chciałam spróbować czegoś nowego, zaczęłam ćwiczyć jogę. Co ciekawe, nigdy mnie do tego nie ciągnęło, wręcz odwrotnie - wizerunek wykonywania różnych nudnych, mało energicznych jakby się wydawało ćwiczeń odpychał mnie od siebie przez kilka dobrych lat. Nie wiem więc co doprowadziło, że rozłożyłam matę i odpaliłam sobie filmik na YouTube, ale zostałam przy tym na dłużej. Okazuje się, że joga to nie tylko powolne zmiany póz - joga dzieli się na różne rodzaje, mniej lub bardziej energiczne. Mi takie ćwiczenia oprócz poprawy kondycji (i zmniejszenia bólu w plecach, spowodowanych na pewno! lekcjami online:)) pomogły się rozluźnić, “zapanowałam” nad swoim oddechem i stresem, łatwiej mi utrzymać skupienie przy np. nauce. W internecie jest masa poradników, filmików i innych rzeczy związanych z jogą - ja mogę polecić dwa kanały na YouTube - “Yoga with Kassandra” oraz kanał “Alivia D'andrea”.
Zdecydowanie polecam spróbować każdemu - może ktoś z was się do jogi przekona i zostanie przy tym rodzaju aktywności na dłużej.

 

"Nela", kl. 1b, poleca film "Epidemia strachu", reż.Steven Soderbergh

Kwarantanna wywołana covid 19 to czas, kiedy 99% czynności trzeba było wykonać w domu (praca, nauka, spędzanie czasu wolnego).Dotyczyło to każdego obywatela w naszym kraju. Obecnie niektóre z zakazów zostały zniesione, jednak młodzież nadal musi uczyć się zdalnie z domu i ma ograniczona swobodę poruszania się i spędzania wspólnie czasu.
Poza uczeniem się zdalnym, które jest obowiązkowe znalazłam czas na małe przyjemności. Jakiś czas temu podczas kwarantanny obejrzałam  film pt. „Epidemia strachu”. Fabuła opowiada o nowym wirusie roznoszącym się drogą powietrzną zabijającym ludzi w kilka dni od zarażenia. Wydarzenia są bardzo analogiczne do tych obecnych na świecie odnoszących się do Covid-19. Oglądając widz ma wrażenie, jakby reżyser znał przyszłość z roku 2020. Historia zaczyna się dość niewinnie, w domowym zaciszu, gdzie umiera zarażona mama oraz jedno z jej dzieci. Okazało się, że zmarła kobieta przywiozła wirusa z Azji do Stanów Zjednoczonych. Głównym wątkiem jest walka ludzkości z wirusem jednak bardzo ciekawy jest wątek drugoplanowy czyli poszukiwanie osoby, która jako pierwsza na świecie została zarażona oraz,  jak po kolei poszczególne osoby zaraziły się. To bardzo uświadamia widzowi jak łatwo można zarazić innych będąc całkowicie nieświadomym zagrożenia. Walka ludzi o przetrwanie własne i najbliższych wywołuje w ludziach ukryte cechy charakteru, których moglibyśmy nigdy nie poznać, gdyby nie zagrożenie.  Są one zarówno pozytywne jak i negatywne. Film jest bardzo realistyczny, mroczny oraz tragiczny w wydarzeniach jednak daje widzowi bardzo dużo wrażeń i pobudza do refleksji. Gorąco polecam film, dla widzów lubiących mocne wrażenia.
Ten film polecam każdemu, kto interesuje się wydarzeniami na świcie lub lubi oglądać dobre kino.

 

Patrycja, kl. 1b, poleca film "Grand Budapest Hotel", reż. Wes Anderson

Ostatnio obejrzałam film "Grand Budapest Hotel" w reżyserii Wesa Andersona. Jest to komediodramat inspirowany wspomnieniami austriackiego pisarza Stefana Zweiga. Sama fabuła, można powiedzieć, że jest dość błaha i prosta, bo o pracowniku hotelu i jego przygodach, ale wizualnie film dopieszcza nam oczy. Każdy kadr to idealnie skomponowane, pełne nasyconych bądź cukierkowo pastelowych barw, perfekcyjnie symetryczne arcydzieło. Film ten jest dziwny, ale bardzo ujmujący, zaskakuje, gdy światowe gwiazdy kina pojawiają się w najmniejszych rolach. Pewnie dzięki tym cechom zgarnął aż 4 Oscary i dziesiątki innych nominacji. Film naprawdę godny obejrzenia.

 

Zuzanna Ławicka, kl.1b, poleca serila "Sherlock", reż Mark Gatiss, Steven Moffat

Zapewne większość z Was zna lub chociaż kojarzy Sherlocka Holmesa, XIX-wiecznego fikcyjnego detektywa, którego losy zapisał Sir Arthur Conan Doyle na kartach swoich powieści. Jednak nie tylko książki są warte polecenia, ale również i serial na ich podstawie zatytułowany "Sherlock".
Trzeba przyznać, że ta produkcja BBC bardzo różni się od oryginału, ale taki właśnie był zamysł reżyserów (Mark Gatiss oraz Steven Moffat), bowiem akcja serialu dzieje się we współczesnym Londynie. Seria ta niesamowicie wciąga. Zwroty akcji nie pozwalają przestać oglądać, przez co widz pochłania odcinek za odcinkiem. Mimo, że epizody są dość długie jak na serial (trwają aż 1.5 godziny), ale są tylko trzy na każdy z dotychczas powstałych czterech sezonów, całość ogląda się więc trochę jak filmy. Jednym z czynników pozytywnie wpływających na jakość serialu jest znakomite aktorstwo oraz świetnie dobrana obsada: w rolach głównych występują Benedict Cumberbatch (Sherlock Holmes) oraz Martin Freeman (John Watson).
"Sherlock" to serial, który mogę z czystym sercem polecić każdemu, kogo interesują zagadki kryminalne. Obecna sytuacja dała mi szansę ponownego obejrzenia tej produkcji. Może dla Was to okazja, by przeżyć tę przygodę po raz pierwszy?

 

_______________________________________________________________________ 

#Czwórka Inspiruje 
Koronawirus pokrzyżował plany wielu z nas, nie możemy się spotykać ze znajomymi, rozwijanie naszych pasji, też wielokrotnie jest mocno ograniczone.
Czy to oznacza, że mamy siedzieć z założonymi rękami i czekać na lepsze jutro? Nie!Spotykamy się na lekcjach, godzinach wychowawczych i wiemy, że wielu z Was przeczytało w tym czasie ciekawe książki, obejrzało interesujące filmy, nauczyło się nowych umiejętności. To wszystko wzajemnie nas wzmacnia, daje siły i inspiruje.Dlatego też, jako cała społeczność “Czwórki”, ruszamy z akcją #Czwórka Inspiruje.W najbliższym czasie, na godzinach wychowawczych, będziemy rozmawiać właśnie o sposobach na spędzanie wolnego czasu.Zachęcamy też, aby każdy z Was stał się siłą napędową tej akcji i w kilku zdaniach ( max. 500 - 700) napisał, podzielił się z resztą “Czwórkowiczów” informacjami, refleksjami o godnych polecenia książkach, filmach, które Was zainteresowały. Może to być też ciekawa płyta ulubionego zespołu lub wartościowy film/kanał na YouTubie. Informacje o innych aktywnościach także są mile widziane. Doskonale wiemy, że niektórzy zaczęli się uczyć kolejnego języka obcego, nauczyli się gotować, poznają tajniki edycji zdjęć i wiele, wiele innych.Dzielcie się tym z innymi.O szczegółach akcji dowiedzieć się od wychowawców na najbliższych godzinach wychowawczych.


 

Zasady nauki zdalnej AF IVLO BZG

 

 


 

 

25.03.2020

KOMUNIKAT DYREKTORA SZKOŁY

 

Od 25.03.2020 – 10.04.2020 zgodnie z decyzją Ministra Edukacji Narodowej

w IV Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

odbywa się kształcenie na odległość.

Informacje dotyczące kształcenia na odległość przekazywane są uczniom i rodzicom na bieżąco przez e-dziennik.

 

 


 

02.04.2020

 

Komunikat o bezpieczeństwie danych osobowych podczas zdalnego nauczania


Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie



Urząd Ochrony Danych Osobowych, we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej, przygotował poradnik „Dane osobowe bezpieczne podczas zdalnego nauczania”. To materiał, który zawiera najważniejsze informacje na temat bezpiecznego przetwarzania danych podczas kształcenia na odległość. Z poradnika mogą korzystać nauczyciele, a także rodzice i uczniowie.

Dodatkowo UODO opracowało zestaw dobrych praktyk w zakresie bezpieczeństwa danych podczas kształcenia na odległość. Są to najważniejsze zasady, o których powinni pamiętać zarówno szkolni administratorzy, jak i nauczyciele oraz uczniowie, przygotowując się do lekcji online.

Materiały te są dostępne na stronie internetowej

https://www.gov.pl/web/edukacja/zdalne-nauczanie-uodo

 


 

2013. Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. Copyright (C) by ZSO4 2001-2013
Download Joomla Templates